Ruim 425 oud, maar klaar voor de toekomst, dat is Dienstencentrum OBG in Nijmegen. “Wij zijn geen verzorgingshuis”, vertelt manager facilitaire zaken & welzijn Paul Braam. “Wij bieden onder andere thuiszorg en verpleging in de woongebouwen naast OBG, maar ook elders in Nijmegen. En we hebben een ruim welzijnsaanbod voor ouderen. Daarnaast kun je bij ons terecht voor het huren van vergader- of repetitieruimtes en hebben we een gezellig Grand-Café, waar ook flexwerkers kunnen komen werken.”

OBG telt 150 medewerkers in de organisatie, zorg en huishouding, ondersteund door zo’n 120 vrijwilligers. De ICT-omgeving van OBG was zeer gedateerd. “Die hielden we zelf min of meer in de lucht, niet in de laatste plaats door de inzet van een zeer bekwame vrijwilliger. Het vertrek van deze ICT-specialist was voor ons mede het moment om over te stappen op een nieuwe en professionele ICT-structuur. Van het werken op oude werkstations wilden we overstappen naar thin clients, aangesloten op een terminal server. Daardoor kregen we een veel snellere en stabielere werkomgeving en zouden onze medewerkers de mogelijkheid krijgen om vanaf elk werkstation in te loggen.”

Paul Braam ging op zoek naar een ICT-dienstverlener. “Specifiek naar een middelgroot bedrijf in de regio. Kwestie van Googelen en daaruit kwam ook Spete naar voren. Er volgde een kennismaking, een offerteronde en een werkplan. De mutatie vond in een weekend vlak voor Kerst plaats, op maandag was de migratie achter de rug. De eerste week bleven twee Spete-medewerkers standby om problemen met bijvoorbeeld printerinstellingen en Windows 10 op te lossen. De tweede week vond sturing op afstand plaats via hun helpdesk. Dat was nodig, want er was sprake van een aantal hardnekkige bugs, die uiteindelijk werden gelokaliseerd en opgelost. We zijn zeer tevreden met de samenwerking, de mutatie verliep redelijk probleemloos en eventuele problemen werden door vriendelijke en kundige medewerkers snel verholpen. We beschikken nu weer over een ‘state of the art’ en veilig ICT-netwerk en dat maakt ons dagelijks werk een stuk eenvoudiger.”