Wilt u online werken in Outlook, maar merkt u dat het niet lukt om e-mail te verzenden of ontvangen? Het kan zijn dat Outlook 2016 offline is, of dat u problemen ervaart met een andere versie van deze software. Dat kan aan verschillende factoren liggen, al is er soms slechts sprake van een actieve functie die u zelf kunt deactiveren. U kunt op die manier weer online met Outlook aan de slag, zodat u een e-mail kunt versturen en u de binnenkomende berichten weer zal ontvangen.

Bij Spete zijn we specialisten in online werken, zowel met Outlook als met de andere softwareprogramma’s die u wilt gebruiken. Voor een virtuele werkplek vanuit de cloud. Op kantoor, bij de klant op locatie en zelfs als u onderweg bent: de moderne manier van werken waarmee u toegang heeft tot alle belangrijke bestanden en gegevens. 

Online werken in Outlook: 2007, 2010, 2013 en later

Lukt het online werken in Outlook niet in Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013 of een latere versie zoals Outlook 2016? We zetten de oplossingen voor u op een rij:

  • Online werken in Outlook 2007
  • Online werken in Outlook 2010
  • Online werken in Outlook 2013 en later

Online werken in Outlook 2007

Sinds Outlook 2007 is er een menu-optie beschikbaar om offline te werken. Destijds bedacht om te voorkomen dat er (mobiele) data verbruikt wordt, bijvoorbeeld als u onderweg uw e-mail bij wilde werken door alvast een concept te maken. De functie voorkomt dat er data wordt verbruikt, maar het is niet iedereen altijd goed duidelijk dat dit hieraan ligt. Daardoor kan het zijn dat u online met Outlook wilt werken, maar dat het niet lukt om een e-mail te versturen en berichten te ontvangen.

Gebruikt u Outlook 2007? Dan is Offline werken een functie in het menu, beschikbaar op het tabblad Bestand. Zodra u dat tabblad aanklikt openen zich verschillende opties en mogelijkheden, waaronder de mogelijkheid om Outlook offline te gebruiken. Zodra u die optie aanklikt wordt de verbinding met internet voor het e-mailprogramma verbroken. Wilt u weer online werken? Ga opnieuw naar Bestand en schakel het weer uit door er nog eens op te klikken. De software kan weer verbinding maken met internet, zodat u een e-mail kunt versturen en binnenkomende berichten kunt ontvangen. 

Online werken in Outlook 2010

Heeft u dit probleem in Outlook 2010? De software is op een andere manier ingericht, waardoor de menu-optie op een andere plek is neergezet. Als u in deze software merkt dat het niet lukt om een e-mail te versturen kan de oorzaak hetzelfde zijn, maar vraagt het ome en andere oplossing.

In de software kunt u onderaan het Outlook-venster de melding ‘Werken offline’ zien. Dit geeft aan dat er geen verbinding is met internet, omdat de optie om offline te werken met de software is ingeschakeld. Die functie kunt u weer uitschakelen door naar het tabblad Verzenden/ Ontvangen te gaan. Daar vindt u de optie Offline werken, die in dat geval is ingeschakeld. Door deze optie weer uit te schakelen (erop klikken is voldoende) krijgt Outlook 2010 de kans om weer verbinding te maken met internet. U kunt uw e-mail versturen en weer binnenkomende berichten ontvangen, zoals u dat gewend bent bij een werkende internetverbinding. 

Online werken in Outlook 2013 en later

Gebruikt u Outlook 2013 of een latere versie van de software? Het menu ziet er dan nog iets anders uit, waardoor de optie om offline te werken ook weer op een net iets andere plek zit.

U kunt de optie opnieuw inschakelen of uitschakelen op het tabblad Verzenden/ Ontvangen. U heeft daar in vergelijking tot de eerdere softwareversies meer verschillende opties, waaronder nog altijd de mogelijkheid tot Offline werken. Zodra u die optie inschakelt maakt Outlook geen verbinding meer met internet, waardoor het niet lukt om een e-mail te versturen of die te ontvangen.

Door nog een keer op de functie te klikken kunt u die weer uitschakelen. Dat is de manier om er weer voor te zorgen dat u Outlook online kunt gebruiken zoals u dat gewend bent.

Tip: is Outlook 2016 offline? U kunt online werken met Outlook op dezelfde manier zoals hierboven beschreven voor Outlook 2013 en later. Bovendien verschijnt onderin de statusbalk de melding ‘Verbonden’. Op die manier weet u zeker dat de software verbinding heeft met internet, om berichten te versturen en weer te ontvangen. 

Online in Outlook: e-mail verzenden en ontvangen

Wilt u online werken met Outlook, maar lukt het niet om e-mail te verzenden of komen er geen berichten binnen? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, waaronder de hierboven beschreven oorzaken. In dat geval is het probleem gelukkig relatief makkelijk op te lossen.

Lukt het hiermee niet om het probleem op te lossen? Soms is er sprake van een netwerkprobleem, een mailserverprobleem of een ander technisch probleem. Het kan een oplossing zijn om uw Outlook-profiel te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Uiteraard is het dan belangrijk om eerst een back-up te maken of daar een specialist voor in te schakelen. Dat voorkomt verlies van belangrijke gegevens en e-mails, zodat u daar later weer gewoon mee verder kunt. 

Lukt het niet om weer online te werken met Outlook? Wij zijn gespecialiseerd in online werkplekken, waardoor we zowel Outlook als andere programma’s goed kennen. Wij weten bovendien wat er technisch aan de hand kan zijn met het netwerk of de mailserver, waardoor het mogelijk niet lukt om e-mails te versturen en te ontvangen. 

Specialisten in werkplekbeheer in Nijmegen en omgeving

Zoekt u naar specialisten in werkplekbeheer in Nijmegen en omgeving? We werken voor diverse klanten aan Outlook en andere programma’s, zodat ze hun werkplek zowel op kantoor, bij de klant op locatie als zelfs onderweg kunnen gebruiken. Online en offline door te schakelen, maar altijd op basis van een betrouwbare verbinding met internet. En is er toch een keer wat aan de hand? Dan lossen we dat natuurlijk op, vaak al voordat u merkt dat er sprake is van een probleem. 

Wilt u meer weten of direct een vrijblijvende offerte ontvangen? Bel ons op telefoonnummer 024 844 01 00 of gebruik het online contactformulier