Systeembeheer op afstand: wat zijn daar de voordelen van? Het is een innovatieve oplossing op basis van moderne ICT. Maar veel belangrijker, u komt nooit meer zonder betrokken ondersteuning te zitten. Dankzij de toepassing op afstand zijn we virtueel altijd in de buurt, zodat er specialisten met u meekijken en u kunt vertrouwen op een vlekkeloze werking.

We zorgen er met onze systeembeheer voor dat uw computers en netwerk goed werken, net als de telefooncentrale, de toestellen en de andere hard- en software waar u gebruik van maakt. Dat doen we zoveel mogelijk op afstand, waarmee u goedkoper uit bent en wij altijd in de buurt zijn. Een win-win situatie, waarmee het niet duur hoeft te zijn om uw systeembeheer uit te besteden aan professionals.

Traditioneel is de systeembeheerder aanwezig op locatie, om de situatie daar goed in de gaten te houden. Dat is handig bij eventuele storingen en problemen, indien het niet mogelijk is om daar op afstand mee aan de slag te gaan. Andersom is het een relatief dure keuze, vooral op het moment dat de systemen goed werken en er weinig werk te verzetten valt.

Wij bieden systeembeheer op afstand, zodat u een scherpe prijs betaalt voor betrokken support op basis van moderne mogelijkheden. Er is uitstekende hulp op afstand mogelijk. En sterker nog, in de meeste gevallen hebben we problemen al verholpen op het moment dat we u daarover inlichten. U merkt daar niets van, omdat we de problemen in de kiem smoren en meteen zorgen voor een passende oplossing. 

Systeembeheer: traditioneel op locatie

Traditioneel vindt het systeembeheer op locatie plaats. Het betekent dat er regelmatig iemand langskomt om de situatie na te kijken of dat er zelfs systeembeheerders aanwezig zijn voor de monitoring. Zij kunnen direct in actie komen zodra er wat aan de hand is, maar leiden ook de rest van de dag tot hoge kosten. Vooral bij systemen die goed werken is het een relatief dure keuze, omdat de systeembeheerder dan weinig waarde kan toevoegen.

Die werkwijze was lange tijd de norm, omdat het niet mogelijk was om op afstand toegang te krijgen tot de belangrijke systemen. Er moest iemand aanwezig zijn op locatie die de systemen kon bedienen en eventuele updates door kon voeren. De systeembeheerder komt in actie bij een probleem, om het vanuit expertise en ervaring op te lossen.

Die werkwijze leidt tot hoge kosten en creëert bovendien beperkte ervaring en expertise bij de beheerder. De systeembeheerder kent alleen de eigen locatie en wat daar door de jaren heen aan de hand is geweest. Dankzij beheer op afstand doen we veel meer ervaring op bij een brede kring van klanten, zijn we 24/7 beschikbaar voor support en kunnen we de kosten flink drukken. Het zijn die belangrijke voordelen waar steeds meer van onze klanten voor kiezen. 

Vanuit de cloud: hulp op afstand

Dankzij ons systeembeheer op afstand profiteert u van drie belangrijke voordelen:

  • 24/7 betrokken support
    Onze systeembeheerders op afstand zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. Dat betekent dat u niet langer keuzes hoeft te maken op basis van het budget, bijvoorbeeld om de beheerder alleen doordeweeks tijdens kantooruren standby te houden. Veel problemen doen zich voor op de meest ongunstige momenten, zoals op vrijdagmiddag of zaterdagochtend. Wij zijn ook op die momenten goed beschikbaar, om meteen voor een passende oplossing te zorgen.

Tip: dankzij actieve monitoring binnen ons systeembeheer op afstand kunnen we de meeste problemen al in de kiem smoren. Wij weten wat er aan de hand is, voordat u er mee te maken krijgt. 

  • Lagere kosten: scherpe prijs voor uw systeembeheer
    Het is niet meer nodig om een systeembeheerder op locatie in te huren. In plaats daarvan kunt u gebruik maken van hulp op afstand, gewoon via de cloud. Wij hebben beveiligde toegang tot dezelfde gegevens als een systeembeheerder bij u op kantoor of op een andere locatie, maar berekenen daarvoor een veel scherper tarief. Een goedkopere keuze, met dezelfde betrokken support. 
  • Expertise en ervaring bij brede klantenkring
    Dankzij het beheer op afstand doen we de monitoring voor veel meer vergelijkbare bedrijven. We doen door de jaren heen veel expertise en ervaring op, met wat er mis kan gaan en waar u mee te maken kunt krijgen. Vanuit die uitgebreide kennis helpen we problemen bij u te voorkomen, zodat u profiteert van wat er bij anderen al een keer is misgegaan. 

Specialisten in systeembeheer: Nijmegen en omgeving

Onze klanten kiezen steeds vaker voor de belangrijke voordelen van systeembeheer op afstand in Nijmegen en omgeving. Natuurlijk zijn we beschikbaar om een hardwareprobleem op locatie op te lossen, maar in de meeste gevallen kunnen we dat gewoon op afstand. We zien vaak meteen wat er aan de hand is of kunnen zelfs al voor die tijd ingrijpen. We voorkomen problemen, zodat u ongestoord door kunt blijven werken.

Benieuwd wat we met systeembeheer voor u kunnen betekenen? Wij zorgen ervoor dat de computers, het netwerk en bijvoorbeeld de telefooncentrale en de toestellen zonder problemen werken. En komt u er zelf een keer niet uit, krijgt u een foutmelding of is er iets anders aan de hand? Dan staan onze systeembeheerders op afstand voor u klaar, om u meteen uit te leggen waar het aan ligt en samen met u voor de oplossing te zorgen. Dat is onze betrokken support op afstand, waar u altijd op kunt vertrouwen op het moment dat er iets met een systeem aan de hand lijkt te zijn. 

Wilt u gebruik maken van systeembeheer op afstand in Nijmegen en omgeving of heeft u vragen over onze ICT diensten? Bel ons op telefoonnummer 024 – 844 01 00, stuur ons een e-mail naar info@spete.nl of gebruik ons online contactformulier. We horen graag van u.