Op zoek naar wifi in de horeca? Dankzij professionele oplossingen gebruikt u een gescheiden netwerk voor uw gasten en voor medewerkers. We hebben bij Spete veel ervaring met wifi voor de horeca in Nijmegen, ook als er sprake is van grotere locaties of uitgestrekte terreinen. We combineren meerdere toegangspunten binnen één netwerk, waardoor u één naam kunt uitstralen en het niet nodig is om steeds met een ander netwerk te verbinden. Bovendien implementeren we graag een startpagina of inlogpagina via Facebook, zodat u zelfs de controle heeft over wie er toegang krijgt en wat daarvoor nodig is. 

We hebben veel ervaring in de horeca in Nijmegen, net als bij andere bedrijven waar we de ICT verzorgen. Soms gaat het om de aanleg van een wifi-netwerk, terwijl we in andere gevallen het complete systeembeheer of netwerkbeheer uit handen nemen. Waar het u ook om gaat, wij adviseren u graag over de mogelijkheden en kunnen u goed van dienst zijn met de implementatie.  

Gescheiden wifi-netwerk: voorkom problemen

Wilt u vooral voorkomen dat gasten op het wifi-netwerk zitten en het daarmee lastig maken om betalingen te autoriseren? Of hebben medewerkers last van een traag netwerk om bestellingen door te geven? Dat valt eenvoudig op te lossen, dankzij de gescheiden netwerken voor verschillende doelgroepen.

Wij adviseren graag een router die de mogelijkheid biedt tot twee verschillende netwerken. Op die manier kunt u een netwerk aanmaken voor bezoekers, naast een ander netwerk voor uw eigen medewerkers of specifiek voor de kassa en de handhelds die zij gebruiken in de horeca. Dit voorkomt dat de beide netwerken elkaar in de weg kunnen zitten. Het is zelfs mogelijk om de bandbreedte voor bezoekers te beperken. Zij kunnen dan wel gebruik maken van het internet, maar bijvoorbeeld niet zomaar grote bestanden downloaden. 

Tip: heeft u al een wifi-netwerk dat verder goed werkt? Soms kunnen we u binnen de bestaande opzet helpen om de netwerken te scheiden. Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer over de mogelijkheden. 

Ervaring in de horeca in Nijmegen

Bij Spete hebben we veel ervaring in de horeca in Nijmegen. Benieuwd waar we al zorgden voor een wifi-netwerk dat volledig aan de wensen voldoet? We hielpen bijvoorbeeld:

  • Bleeckerstreet
  • De Hemel
  • De Pelgrim Nijmegen
  • Cafe St Anneke

Zoals u zal begrijpen hadden de horecabedrijven in Nijmegen zo hun eigen wensen voor het wifi-netwerk. We brachten de wensen in kaart en gingen daarmee aan de slag. Sommige bedrijven gebruiken een inlogpagina binnen hun eigen netwerk, terwijl anderen gebruik maken van Facebook. In alle gevallen hebben we de wifi in de horeca zo ingericht dat zowel gasten en bezoekers als de eigen medewerkers daar goed gebruik van kunnen maken. 

Mesh-netwerk met meerdere toegangspunten

Is uw locatie in de horeca in Nijmegen te groot voor één toegangspunt, zelfs met een sterke router? Veel bedrijven lopen tegen de beperkingen in bereik aan. Gelukkig is daar een goede oplossing voor beschikbaar. Met een mesh-netwerk creëert u meerdere toegangspunten, die samen één netwerk vormen.

Smartphones, tablets en laptops herkennen automatisch de verschillende toegangspunten. En belangrijker, ze kunnen daar tussen schakelen op het moment dat een nieuw toegangspunt een betere verbinding biedt. Er is steeds sprake van hetzelfde netwerk, waardoor het niet nodig is om te wisselen en waardoor u geen last heeft van verschillende wachtwoorden. In plaats daarvan schakelt het apparaat naadloos over, zonder dat de gebruiker daar iets van zal merken. 

Startpagina of koppeling met Facebook

Daarnaast bieden we een aantal aanvullende mogelijkheden voor uw wifi in de horeca in Nijmegen. We kunnen u bijvoorbeeld van dienst zijn met:

  • Een startpagina
    Wilt u graag de website van uw eigen horecabedrijf tonen, zodra iemand verbinding maakt met het netwerk? Wij zorgen voor een startpagina, die u zelf kunt inrichten op de manier die u wenst. Vervolgens hebben gebruikers en bezoekers natuurlijk de kans om andere pagina’s op te roepen.
  • Een inlogpagina via Facebook
    Geen eigen website om te tonen of wilt u liever gebruik maken van Facebook? U kunt iedereen die verbinding wil maken vragen om een Like op Facebook te geven of om zich in ieder geval met dit sociale netwerk aan te melden. Een makkelijke manier om interessante gegevens te verzamelen en om niet zomaar iedereen toegang te geven. 

Waar uw voorkeur ook naar uitgaat, we denken graag met u mee over de mogelijkheden. Bovendien zorgen we ervoor dat het wifi-netwerk in de horeca overal beschikbaar is, bijvoorbeeld met meerdere toegangspunten. We kunnen er maximaal 30 plaatsen voor één netwerk, waardoor we iedere locatie, groot en klein, kunnen voorzien van een netwerk met uitstekende dekking. 

Wifi in de horeca zonder maandelijkse kosten

Wilt u gebruik maken van wifi in de horeca in Nijmegen, maar zonder hoge maandelijkse kosten? Dan hebben we goed nieuws voor u. Natuurlijk betaalt u eenmalig voor de wifi-aanleg, zodat we u daarmee professioneel van dienst kunnen zijn. Vervolgens is er geen sprake van maandelijkse kosten, anders dan die voor het abonnement dat u bij de provider afsluit.  

We berekenen slechts eenmalig kosten om het wifi-netwerk voor u aan te leggen. Zodra dit helemaal naar wens werkt heeft u daar geen kosten meer aan. In plaats daarvan kunnen uw medewerkers, gasten en andere bezoekers daar zorgeloos gebruik van maken. Op die manier zijn we u er graag voordelig mee van dienst, zodat het aan goede wifi bij u in de horeca in ieder geval niet zal ontbreken. 

Wilt u gebruik maken van wifi in de horeca in Nijmegen en omgeving of heeft u vragen over onze ICT diensten? Bel ons op telefoonnummer 024 – 844 01 00, stuur ons een e-mail naar info@spete.nl of gebruik ons online contactformulier. We horen graag van u.