Het beste webhosting bedrijf in Nijmegen en omgeving gezocht? Veel bedrijven claimen dat ze de beste zijn, maar hoe kunt u daar zelf een goede keuze uit maken? Het blijkt vooral belangrijk om naar een aantal kritische eigenschappen te kijken. Het beste webhosting bedrijf biedt een hoge uptime, biedt mogelijkheden zonder datalimiet en stelt voldoende ruimte beschikbaar op de schijf van de server. Bovendien kunt u er rekenen op uitstekende support en gaat het om webhosting in Nederland. Op een server in Nederland, waardoor u geen omkijken heeft naar buitenlandse wet- en regelgeving. 

We zijn uw aanbieder van webhosting in Nijmegen en omgeving. Dat doen we voor uiteenlopende klanten, voor kleine websites tot aan grote en complexe webshops die vragen om niets minder dan de beste uptime-garanties en uitstekende support voor complexe vragen. 

5 eigenschappen om op te letten bij een webhosting bedrijf

Let bij de keuze voor een webhosting bedrijf in ieder geval goed op deze 5 factoren:

  • Hoge uptime: met garantie
  • Datalimiet: is het dataverkeer onbeperkt?
  • Beschikbare schijfruimte op de server
  • Support bij problemen
  • Locatie van de server: wet- en regelgeving

Hoge uptime: met garantie

Kies voor snelle webhosting met een uitstekende betrouwbaarheid, dankzij een hoge uptime. Dit staat voor de gemiddelde tijd per eenheid dat de website beschikbaar is. Met andere woorden, het geeft aan hoe zelden het voorkomt dat de website ‘eruit ligt’ en niet bereikbaar is. Niet voor u en niet voor (potentiële) klanten, waardoor dit iets is dat u zoveel mogelijk wilt voorkomen.

Afhankelijk van het type website of webshop dat u heeft wilt u kiezen voor een uptime van minimaal 99 tot 99,99%. Op die manier is de website of webshop nagenoeg altijd beschikbaar, zodat u geen kostbare omzet misloopt op het moment dat dit niet het geval zou zijn.

Tip: vraag het webhosting bedrijf naar de garanties op de uptime. Kan het bedrijf niet garanderen dat de uptime hoog is of wordt het niet goed duidelijk waarom dit niet het geval is? Dan is dat een teken aan de wand dat u wellicht nog even verder moet kijken voor de organisatie. 

Datalimiet: is het dataverkeer onbeperkt?

Met een kleine website of webshop loopt u daar niet zo snel tegenaan, maar zodra de bezoekersaantallen toenemen groeit ook het dataverkeer. Het zou heel vervelend zijn als de webpagina’s niet meer bereikbaar zijn voor nieuwe klanten, omdat de datalimiet bereikt is.

Verwacht u een groot aantal bezoekers of pieken in de bezoekersaantallen? Het is belangrijk om daar rekening mee te houden in de datalimiet die u kiest. En zodra de aantallen groter worden is onbeperkt dataverkeer waarschijnlijk de beste keuze. U hoeft zich op die manier geen zorgen meer te maken over eventuele pieken, zodat alle (potentiële) klanten een bestelling kunnen plaatsen of uw informatie online kunnen benaderen. 

Beschikbare schijfruimte op de server

Minstens zo belangrijk is de beschikbare schijfruimte op de server. Het staat voor de hoeveelheid opslagruimte die er beschikbaar is voor teksten, afbeeldingen, video’s en andere documenten die u online wilt gebruiken.

Gebruikt u veel foto’s, handleidingen en andere documenten bij de informatie of de producten die u aanbiedt? Daar is schijfruimte voor nodig, waardoor het belangrijk is om daar voldoende van beschikbaar te hebben. Webhosting bedrijven gaan daar verschillend mee om, waardoor het de moeite waard is om hier kritisch naar te kijken op het moment dat u een keuze wilt maken. 

Support bij problemen

Minder technisch, maar minstens zo belangrijk is goede support bij het webhosting bedrijf dat u kiest. De beste bedrijven voorkomen dat u er alleen voor kan komen te staan. In plaats daarvan is er altijd iemand beschikbaar op het moment dat er wat aan de hand is.

Komt u er niet uit met een bepaalde update, merkt u dat er iets niet werkt of heeft u een vraag over de werking van een specifieke functie? Dan is het prettig om terug te kunnen vallen op de support of klantenservice. Zorg er daarom voor dat dit in orde is op het moment dat u een keuze wilt maken voor het beste webhosting bedrijf in Nijmegen en omgeving.

Tip: de support zelf een keer controleren? Stel een paar vragen via e-mail of neem telefonisch contact op. Stel meerdere bedrijven dezelfde vragen, zodat u onderling kunt vergelijken hoe zij dat oppakken en hoe snel dit gebeurt. 

Locatie van de server: wet- en regelgeving

Let bij de vergelijking van webhosting bedrijven tenslotte op de locatie van de server. U kunt het best gebruik maken van webhosting in Nederland, omdat u daardoor te maken heeft met de Nederlandse en Europese wet- en regelgeving.

Let op: we bedoelen hiermee hosting op een server die fysiek in Nederland staat. Sommige Nederlandse webhosting bedrijven bieden hosting aan vanaf een buitenlandse (Amerikaanse) server.

Gebruik Nederlandse webhosting, zodat u geen omkijken heeft naar buitenlandse wetgeving. Dit voorkomt bijvoorbeeld dat andere overheden zomaar mee kunnen kijken met uw gegevens, op het moment dat het bedrijf daar op basis van de lokale wetgeving daar toestemming voor moet geven. 

Webhosting bedrijf in Nijmegen kiezen: wij staan voor u klaar

Heeft u een goed beeld gekregen van de mogelijkheden bij een webhosting bedrijf in Nijmegen? We zijn uw specialist in hosting en andere ICT-diensten, die we ook aanbieden aan diverse andere bedrijven in de regio. Wij zorgen er natuurlijk voor dat de uptime hoog is, dat u voldoende dataverkeer tot uw beschikking heeft, er voldoende schijfruimte is, u kunt rekenen op goede support en dat we de servers netjes in Nederland hebben staan. 

Vragen aan het beste webhosting bedrijf in Nijmegen en omstreken? Bel ons op telefoonnummer 024 – 844 01 00, stuur ons een e-mail naar info@spete.nl of gebruik ons online contactformulier. We horen graag van u.