ICT oplossingen voor de zorg gezocht? Het is een branche waar ICT veel te bieden heeft, mits u daar op de juiste manier gebruik van maakt. Het is bijvoorbeeld heel belangrijk dat de specialist de branche kent en weet met welke uitdagingen u en uw medewerkers in de praktijk te maken hebben.
Eerder schreven we al eens over 5 algemene voorwaarden voor succesvolle ICT solutions. Meer specifiek voor de zorg hebben we een aantal aanvullende aandachtspunten op een rij gezet.
ICT solutions voor de zorg: let hierop
Benieuwd hoe u de beste en meest effectieve ICT solutions voor de zorg kiest? We zetten 5 voorwaarden op een rij om goed op te letten:
- Houd het zelf bij de core-business
- Test of de specialist de zorg begrijpt
- Breng legacy in kaart en innoveer
- Werk met eindgebruikers
- Stuur aan op de lange termijn
1. Houd het zelf bij de core-business
Steeds meer zorgorganisaties (waaronder onze klanten in Nijmegen en omgeving) ontdekken hoe belangrijk het is om zich bij hun core-business te houden. Het is de beste manier om optimaal effectief en efficiënt te werk te gaan, om er op alle fronten het maximale uit te halen.
Het valt niet mee om de ontwikkelingen binnen zowel de zorg als op het gebied van ICT goed bij te houden. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op, waardoor technologieën sneller achterhaald raken en het belangrijk is om een duidelijke visie te hebben op de toekomst. Alleen op die manier lukt het om toekomstbestendige oplossingen te kiezen, waarmee uw organisatie binnen de zorg gebruik maakt van ICT die ook over een paar jaar nog uitstekend dienst zal doen.
We zijn uw specialist in ICT oplossingen in Nijmegen en omgeving, onder andere voor bedrijven in de zorg. Wij weten wat er op dit moment speelt, welke veranderingen eraan zitten te komen en hoe u daar nu alvast op kunt inspelen. Het garandeert betere ICT solutions, terwijl u zich richt op de zorg aan patiënten of cliënten.
2. Test of de specialist de zorg begrijpt
Een goede ICT-partner kiest u door bijvoorbeeld na te gaan of het bedrijf de zorg begrijpt. Het is een voor de hand liggende voorwaarde, die helaas nog regelmatig over het hoofd wordt gezien. Onze klanten zijn niet zelden verbaasd over onze kennis van de branche waarin u actief bent. We begrijpen waar u en uw medewerkers mee te maken hebben, zodat we daar rekening mee kunnen houden in de ICT oplossingen die we ontwikkelen.
We kennen de processen die er in de sector spelen, al kijken we daar natuurlijk met een technisch oog naar. We zijn geen specialist in de zorg zoals u, maar begrijpen wel met welke uitdagingen u te maken heeft. We nemen altijd goed de tijd om onze klanten te leren kennen, zodat we uw uitdagingen helder voor de dag krijgen en daar slim op kunnen inspelen. Bovendien leren we graag van u over de specifieke ontwikkelingen en veranderingen die u aan ziet komen, om daar in een vroeg stadium rekening mee te houden.
3. Breng legacy in kaart en innoveer
De zorg is traditioneel een sector met veel legacy op het gebied van ICT. De traditionele manier waarop veel zaken zijn geregeld maakt het soms lastig om er toekomstbestendig mee te kunnen werken. Toch is dat precies waar we ons op richten, om innovatie mogelijk te maken.
We brengen legacy in kaart, zowel op basis van de software als de systemen waar u gebruik van maakt. Aan de hand daarvan maken we duidelijk wat er moet gebeuren om vanuit de cloud te kunnen werken, mét behoud van de betrouwbaarheid en natuurlijk de belangrijke data die er al beschikbaar is.
4. Werk met eindgebruikers
Zowel in de zorg als bij andere bedrijven in Nijmegen waar we voor werken blijkt het ontzettend belangrijk om er eindgebruikers bij te betrekken. We voorkomen dat we een project opleveren, waar gebruikers uiteindelijk helemaal niet goed mee uit de voeten kunnen. In plaats daarvan betrekken we ze bewust in een vroeg stadium, opnieuw om meer te leren over de dagelijkse uitdagingen waar onze klanten mee te maken hebben.
Standaard zijn veel ICT oplossingen technologiegedreven. Dat is voor onze branche prachtig om te zien, maar niet altijd in lijn met waar gebruikers daadwerkelijk naar op zoek zijn. We betrekken eindgebruikers, om ICT solutions te ontwikkelen waar u en uw medewerkers daadwerkelijk wat aan hebben. Het maakt hen ambassadeurs van de nieuwe oplossingen, waardoor de adoptiegraad hoger is en het minder lang duurt om alles op een succesvolle manier te implementeren.
5. Stuur aan op de lange termijn
Het is zowel voor ICT oplossingen in de zorg als in andere branches altijd belangrijk om te sturen op de lange termijn. Binnen de branche staan de kosten sterk onder druk, u kunt uw geld maar één keer uitgeven. Het is soms verleidelijk om dat te doen aan oplossingen die meteen resultaat genereren, maar op het gebied van ICT is dat niet vaak een goede keuze.
Een samenwerking voor de lange termijn vraagt om meer tijd, voordat de investeringen zich bewijzen in de vorm van daadwerkelijk rendement. Onder de streep levert dit uiteindelijk het meeste op, ook dankzij de intensieve samenwerking die wij normaal gesproken met onze klanten opbouwen. We leren uw bedrijf beter kennen, waarmee we kunnen helpen om onnodige kosten te besparen en de oplossingen af te stemmen op waar u en uw medewerkers daadwerkelijk behoefte aan hebben.
ICT oplossingen: voor de zorg en andere branches
Zoekt u ICT oplossingen voor de zorg of in een andere specifieke branche? We leveren onze diensten aan bedrijven in Nijmegen en omgeving. Daar werken we als ICT consultant of in een andere rol, altijd vanuit ons brede expertise en uitgebreide ervaring. Wij zijn de specialist die u kan adviseren, begeleiden en die de daadwerkelijke implementatie, monitoring en rapportage kan verzorgen.
Wilt u gebruik maken van ICT oplossingen in Nijmegen en omgeving of heeft u vragen over onze ICT diensten? Bel ons op telefoonnummer 024 – 844 01 00, stuur ons een e-mail naar info@spete.nl of gebruik ons online contactformulier. We horen graag van u.