Aan de slag met VoIP telefonie in Nijmegen? Steeds meer van onze MKB-klanten bellen via internet, dankzij de uitstekende mogelijkheden daarvoor. Maar, hoe haalt u daar het meeste uit voor uw bedrijf? VoIP biedt ontzettend veel mogelijkheden, waar helaas nog steeds veel onduidelijkheid over bestaat. Wij zetten 5 tips op een rij, om er zoveel mogelijk uit te halen. Speciaal voor het MKB in Nijmegen en omgeving, bijvoorbeeld om vanuit een goede basis vast en mobiel bellen met elkaar te integreren.
Tips voor betere VoIP telefonie
Nu ISDN definitief op z’n einde loopt is Voice-over-IP een belangrijk alternatief. We kennen het ook wel als cloud-telefonie of Hosted Voice, waarmee uw bedrijf in één keer klaar is voor de toekomst. En met onze 5 belangrijke tips haalt u er zoveel mogelijk uit:
- Leg een goede basis
- Integreer vast en mobiel bellen
- Gebruik niet meer toestellen dan nodig
- Kijk kritisch naar onbeperkt bellen
- Integreer met andere systemen
1. Leg een goede basis
Geen oplossing kan zonder goede basis en dat is niet anders voor VoIP telefonie. Het belangrijkste is een sterke internetconnectie, om zonder vertraging te kunnen bellen. En gebeld te kunnen worden, als klanten u proberen te bereiken.
Let op: heeft u al veel apparaten aangesloten of is het internet af en toe al traag? Het is belangrijk om dit eerst op te lossen. We kijken de verbinding graag voor u na, net als de manier waarop u daar binnen de organisatie gebruik van maakt.
Met een goede internetverbinding is er voldoende capaciteit (over) op het netwerk. Dat garandeert stabiele gesprekken en een uitstekende bereikbaarheid. Om anderen te bellen en om gebeld te worden, zodat u geen gesprek hoeft te missen.
2. Integreer vast en mobiel bellen
Mobiel bellen met een vast nummer of klanten die het vaste nummer draaien beantwoorden op een mobiele telefoon als u onderweg bent? Het kan met VoIP telefonie. De integratie tussen vast en mobiel wordt steeds beter, dus het is verstandig om meteen van die mogelijkheden te profiteren.
Met een eenvoudige app op uw smartphone kunt u de VoIP-centrale van uw bedrijf bedienen en gebruiken. Dat betekent dat u ook onderweg bereikbaar bent op uw vaste nummer. Of dat u eenvoudig een telefoontje doorverbindt als u even niet bereikbaar bent. Mobiel of op de vaste toestellen, onafhankelijk van waar u op dat moment bent. Optimale flexibiliteit, zodat u klanten altijd en overal goed te woord kunt staan.
3. Gebruik niet meer toestellen dan nodig
Die vaste toestellen zijn een belangrijk onderdeel van goede VoIP telefonie. Toch is het niet nodig om op ieder bureau een toestel te plaatsen. Dat was in het verleden heel gebruikelijk, maar het is verstandig om daar nog eens kritisch naar te kijken.
Hebben medewerkers die veel onderweg zijn een vast toestel nodig? Of kunnen ze uit de voeten met een smartphone? Bovendien kunnen medewerkers op kantoor ook bellen via hun desktop, laptop of op een tablet. Kijk goed naar het aantal toestellen dat u nodig heeft. Dat voorkomt onnodige kosten, terwijl het aan de bereikbaarheid niet zal liggen.
Tip: we denken graag mee over het aantal benodigde toestellen. Vanuit onze uitgebreide ervaring bij andere klanten in Nijmegen en omgeving. Op basis daarvan geven we u graag aan hoe andere MKB-ondernemers hiermee omgaan.
4. Kijk kritisch naar onbeperkt bellen
Zoals het verleidelijk is om veel toestellen neer te zetten kiezen veel ondernemers ook bijna blind voor onbeperkt bellen. Een voordelige keuze in combinatie met VoIP telefonie, maar is het de méést voordelige keuze? Veel organisaties overschatten hoeveel belkosten ze maken, vooral bij de lage kosten op basis van VoIP.
Tip: check de oude facturen van de afgelopen tijd. Hoeveel minuten werden er gemiddeld genomen gebeld? Er is er sprake van veel variatie of komt dit gemiddeld steeds hetzelfde uit? Stem het abonnement daarop af, om de kosten zoveel mogelijk te drukken.
We denken graag met u mee over het abonnement dat het best geschikt is, om voordelig gebruik te maken van VoIP telefonie. En blijkt dat het aantal uitgaande telefoontjes toeneemt? We passen het abonnement eenvoudig voor u aan, zodat u daar altijd op de beste manier gebruik van kunt blijven maken.
5. Integreer met andere systemen
VoIP telefonie biedt uitstekende mogelijkheden tot integratie met andere systemen. Maakt u bijvoorbeeld gebruik van cloudsystemen of bedrijfsapplicaties die u wilt koppelen? U kunt denken aan Office 365, ERP- en bijvoorbeeld CRM-systemen.
Tip: dankzij de integraties met andere systemen kunt u bellen vanuit Outlook of nieuwe telefoonnummers meteen opslaan in uw contacten. En koppelt u VoIP telefonie met een ERP- of CRM-systeem? Er verschijnt meteen een klantenkaart, zodat u alle gegevens bij de hand heeft als iemand contact met u opneemt.
We integreren met applicaties zoals Skype for Business en Microsoft Teams, door VoIP telefonie te selecteren die hiervoor uitstekende mogelijkheden biedt. De beste manier om daar vanuit één systeem integraal gebruik van te maken. Ideaal voor uw bedrijf, om klanten zo goed mogelijk te woord te staan en daar goed mee te helpen.
VoIP telefonie in Nijmegen en omgeving
Enthousiast over VoIP telefonie in Nijmegen en benieuwd hoe we er bij onze klanten voor zorgen dat ze daar optimaal gebruik van maken? We denken met u mee over de mogelijkheden en stemmen die volledig af op uw bedrijf. De beste manier om over te stappen op de telefonie van de toekomst. Wij optimaliseren VoIP telefonie, om op een voordelige manier te bellen met zoveel mogelijk mogelijkheden om uw klanten daarmee perfect van dienst te zijn.
Wilt u gebruik maken van VoIP telefonie in Nijmegen en omgeving of heeft u vragen over onze ICT diensten? Bel ons op telefoonnummer 024 – 844 01 00, stuur ons een e-mail naar info@spete.nl of gebruik ons online contactformulier. We horen graag van u.